Sommar och glass

Alltså hör inte det ihop? Sol + glass
= äkta vårtecken. Det är nästan det svåraste kan jag tycka, det där ätandet som har med specifika situationer att göra typ helggodis, sol och glass, kvällsfika… Och klart vissa kan en ju ha kvar men inte allt :(( Jag blir så rebellisk också och ba ”livet är till för att njutas hit med en lakritspuck, pronto”. Nästa tanke ”men jag väljer ju att inte äta såhär”, lilla jäveln ba ”eru dum i huvet, varför äter du inte glass som e så gott?!??”. Sådär kämpar jag en stund med mig själv, idag blev det ingen glass men väl lite mörk choklad, kompromiss.

Puss o godnatt på er

/m

Detta inlägg publicerades i livet och märktes . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sommar och glass

  1. Doris skriver:

    🙂 ja trodde nästan jag kommit fel först.. liknar min & Huldas blogg även om vi har lite mindre träning för oss. & du låter precis som henne.

Lämna en kommentar